Wat is ActaVite - ActaVite
15786
page-template-default,page,page-id-15786,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Wat is ActaVite

Wij zijn Actavite, een arbodienstverlener en netwerk organisatie op het gebied van arbo en verzuim. Wij staan bekend om onze snelle respons, korte communicatielijnen en flexibiliteit.

 

Wij werken volgens het ‘eigen regie- model’, wat inhoudt dat zowel werkgever als werknemer zelf verantwoordelijk zijn voor het behoud van een goede gezondheid en veiligheid op de werkvloer. Wij ondersteunen hierbij door het leveren van professionele diensten op het gebied van arbo en verzuim, denk hierbij aan het houden van medische spreekuren, het opstellen van een op maat arbo- en verzuimbeleid en het begeleiden van verzuimende werknemers met een medisch objectiveerbare reden. Naast ons team van gecertificeerde en BIG-geregistreerde bedrijfsartsen en verpleegkundigen, beschikken wij over een uitgebreid netwerk aan experts en specialisten op het gebied van arbo en verzuim waar u altijd een beroep op kunt doen.

 

Samen dragen wij zo bij aan een veilige en gezonde werkomgeving waarin zowel werkgever als werknemer optimaal kunnen functioneren in eigen rol.

 

ActaVite heeft om haar klanten optimaal van zorg te voorzien meerdere activiteiten ontwikkeld:

  • Verzuimregistratiesysteem:
    Het merendeel van de klanten heeft middels het online verzuimregistratiesysteem Dossier Manager®. de mogelijkheid het verzuim bij te houden en te bewaken conform de eisen uit de Wet Verbetering Poortwachter. Dossier Manager® wordt, behalve door ActaVite klanten, overigens ook gebruikt door werkgevers als het Catharina ziekenhuis, DSM en De Nederlandse Bank.
  • Keuringen:
    ActaVite Netwerk houdt zich bezig met keuringen van werknemers in de brede zin van het woord, uitgevoerd door een eigen team van geschoolde HBO verpleegkundigen conform de richtlijnen ten aanzien van Periodieke Medische Onderzoekingen.
    Uitgangspunt daarbij is de RIE (Risico Inventarisatie en Evaluatie) en de wensen van de klant.
  • Ziekteverzuimbegeleiding:
    Voor klanten die behoefte hebben aan tijdelijke of permanente ondersteuning ziekteverzuim of bij de uitvoering van Casemanagement activiteiten biedt ActaVite zeer ervaren HBO BIG geregistreerd verpleegkundigen en/of Casemanagers / Personeelszakenfunctionarissen aan.
  • Trainingen:
    ActaVite levert ook trainingen om werkgevers (afdelingen/leidinggevenden/individuele werknemers) te trainen in verandermanagement in het algemeen dan wel verandering van ziekteverzuimbegeleiding in een bedrijf in het bijzonder.
  • Psychosociale hulpverlening:
    ActaVite heeft in haar netwerk een aantal zeer ervaren bedrijfsmaatschappelijk werkers, psychologen en psychiaters.
  • Arbo:
    Klanten van ActaVite kunnen gebruik maken van de diensten van onze ergonomen, arbeidshygiënisten, veiligheidsdeskundigen en juristen.
  • Re-integratie:
    ActaVite Netwerk beschikt over een aantal zeer kundige specialisten op het gebied van reintegratie spoor 1 en spoor 2

Verder hebben wij in het ActaVite Netwerk specialisten die inzetbaar zijn op het gebied van fysiotherapie,  relatietherapie, mediation, vertrouwenspersoon, toxicologie, duikgeneeskunde en gezondheidsmanagment.